کاهش اضافه خدمت

اضافه خدمت سربازی یکی از موضوعات مهمی است که ذهن بسیاری از مشمولان نظام وظیفه را به خود مشغول می کند. اضافه خدمت به جریمه ای گفته می شود که مشمولان در صورتی که در موعد مقرر برای انجام خدمت سربازی اقدام نکنند، دریافت می کنند. میزان اضافه خدمت به مدت غیبت مشمول بستگی دارد.

در سال 1402، رهبر معظم انقلاب با بخشش 6 ماه اضافه خدمت سنواتی مشمولان غایب، شرایط را برای این افراد تسهیل کردند. بر اساس این بخشنامه، مشمولان غایبی که تا تاریخ 1 مهرماه 1402 خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند، از بخشش اضافه خدمت برخوردار خواهند شد.

شرایط بخشش اضافه خدمت:

برای اینکه مشمولان غایب بتوانند از بخشش اضافه خدمت بهره مند شوند، باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • تا تاریخ 1 مهرماه 1402 برای انجام خدمت سربازی اقدام کنند.
  • برگ آماده به خدمت داشته باشند.
  • در اعزام های قبل از تاریخ 1 مهرماه 1402 حضور نداشته باشند.

تبعات غیبت سربازی:

علاوه بر اضافه خدمت، غیبت سربازی تبعات دیگری نیز دارد که عبارتند از:

  • ممنوعیت خروج از کشور
  • عدم امکان ادامه تحصیل
  • ممنوعیت استخدام در مشاغل دولتی

نحوه درخواست بخشش اضافه خدمت:

مشمولان غایبی که قصد دارند از بخشش اضافه خدمت بهره مند شوند، باید با مدارک خود به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند و برگه اعزام به خدمت دریافت نمایند. سپس لازم است تا به معاونت وظیفه عمومی استان یا شهرستان محل سکونت خود مراجعه کرده و درخواست بخشش اضافه خدمت را ثبت نمایند.

نتیجه گیری:

بخشش اضافه خدمت سربازی فرصتی است که به مشمولان غایب داده می شود تا بتوانند بدون پرداخت جریمه اضافه خدمت، خدمت سربازی خود را انجام دهند. مشمولان غایبی که شرایط لازم را دارند، می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 و معاونت وظیفه عمومی استان یا شهرستان محل سکونت خود، درخواست بخشش اضافه خدمت را ثبت نمایند.
منبع:B2n.ir/j59435

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.