7 پیامد دروغ و پنهانکاری در ازدواج

دروغ و پنهانکاری در ازدواج

7 پیامد دروغ و پنهانکاری در ازدواج

دروغ و پنهانکاری در ازدواج از جمله مسائلی است که به تنهایی می‌تواند یک ازدواج را تا مرز نابودی پیش ببرد. در واقع وقتی شما پنهانکاری می‌کنید قصد دارید که یک مسئله یا حقیقتی را از همسرتان پنهان کنید چون احساس می‌کنید اگر حقیقت فاش شود ممکن است او را برای همیشه از دست بدهید.

در صورتی که متوجه نیستید با همین کار احتمال از دست دادن همسرتان خیلی بیشتر است. پنهانکاری اگر ادامه پیدا کند تبدیل به دروغ‌هایی می‌شود که در صورت فاش شدن حقیقت دیگر توانایی کنترل شرایط از دست شما خارج می‌شود.

در بیشتر موارد وقتی از همسران افرادی که پنهانکاری کرده‌اند سوال می‌شود که بعد از فهمیدن حقیقت چه احساسی دارند، می‌گویند مشکل ما بیشتر با پنهانکاری آن هاست نه موضوعی که پنهان کرده است.

24 نشانه افراد دروغگو

1- دروغگوها جزئیات زیادی درباره یک موضوع ارائه می کنند

شاید پیش خودتان فکر کنید که یک حرف دروغ جزئیات خاصی ندارد؛ اما گاهی اوقات قضیه کاملا برعکس است. معمولا افراد دروغگو در پاسخ به سوالی که از آنها پرسیده می شود یک داستان طولانی با جزئیات و توضیحات زیاد تعریف می کنند.

لورا مک لئود درمانگر و کارشناس منابع انسانی در این خصوص به ما می گوید: “دروغگوها همه تلاششان را می کنند تا شما داستانی که تعریف کرده اند را باور کنید. آنها موقع صحبت کردن به جزئیاتی مثل زمان دقیق، دکوراسیون خاص مکان، محل حضور و نحوه لباس پوشیدن اشاره می کنند و حتی از افرادی حرف می زنند که اصلا هیچ ربطی به ماجرا ندارند. اگر احساس کردید فرد مقابلتان بیش از حد لازم اطلاعات در اختیار شما قرار می دهد و بدون اینکه شما بخواهید جزئیات را موشکافی می کند احتمالا این شخص در حال دروغ گفتن به شماست یا حداقل بخشی از ماجرا را دروغ می گوید”.

بقیه مطلب اینجاست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.