پاسخ سوالات آزمون تیزهوشان 1400-99

پاسخ سوالات آزمون تیزهوشان 1400-99

قبولی در آزمون تیزهوشان در وهله اول وابسته به اطلاع دقیق از منابع آزمون تیزهوشان می باشد به همین دلیل چنانچه بتوانید به مطالعه دقیق این منابع بپردازید، خواهید توانست موفقیت لازم را در این آزمون کسب نمایید. مطالعه نمونه سوالات می تواند موجب موفقیت شما گردد. در ادامه برای آشنایی دانش آموزان عزیز به ارائه سوالات به همراه پاسخ سوالات آزمون تیزهوشان خواهیم پرداخت.

داوطلبان عزیز توجه داشته باشند سوالات و پاسخنامه تیزهوشان 1400-99 که در ادامه خواهد آمد تنها برای آشنایی دانش آموزان عزیز می باشد و نمونه کامل و جامعه نخواهد بود. لذا برای دریافت پاسخ سوالات آزمون تیزهوشان 1400-99 می توانید با متخصصین و مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. چنانچه داوطلب آزمون ششم به هفتم می باشید، حتما در برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم زمانی را برای تحلیل سوالات در نظر داشته باشید

میان واژه های «شعر» و  «سرودن» ارتباط معنایی روشنی برقرار است. در همه ی گزینه های زیر، میان واژه های هر دو جفت واژه، ارتباط معنایی برقرار است؛ به جز …

1.هنر، ستودن – تاریکی، هراسیدن                                              2.تار، گسیختن – نغمه، افشاندن

  1. دفتر، نگاشتن – روحیه، برانگیختن                                            4. مال، اندوختن – دانه، پروردن

 

پاسخ : گزینه 2 صحیح می باشد.

 

از حکایت گلستان سعدی در کتاب فارسی پنجم، که با جمله ی «پادشاهی با غلامی در کشتی نشست….» آغاز می شود، پنج عبارت زیر را برگزیدیم. اگر این این عبارت ها را مطابق اصل حکایت به درستی مرتب کنیم، عبارت دوم و چهارم کدام اند؟

آ. باری چند، غوطه خورد.

ب. چون برآمد، به گوشه ای بنشست و آزام یافت.

پ. من او را به طریقی، خامش گردانم.

ث. به دو دست در سکان کشتی آویخت.

 

  1. ت وث                         2. ت و ب                                 3. پ و ب                                   4. پ و ث

 

پاسخ : گزینه 4 صحیح می باشد.

جهت دریافت پاسخ سوالات آزمون تیزهوشان و پاسخنامه تیزهوشان 1400-99 با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9092305587 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

پیام حکایت درس «کار و تلاش» که با مصراع «به راهی در، سلیمان دید موری» آغاز می شود، با کدام ضرب المثل ها ارتباط بیشتری دارد؟

آ. ماهی را هر وقت از آب بگیری، تازه است.

ب. دست بالای دست، بسیار است.

پ. نابرده رنج، گنج میسر نمی شود.

ت. پیش غازی و معلق بازی.

ث. بخور تا توانی به بازوی خویش

  1. آ و پ                         2. ب و ت                                3. ث و ت                             4. پ و ث

 

پاسخ : گزینه 4 صحیح می باشد.

 

کدام یک از رویدادهای تاریخی زیر، در قرن (سده) متفاوتی نسبت به سه رویداد دیگر به وقوع پیوسته است؟

  1. لشگر کشی هلوکوخان به ایران، 35 سال پس از حمله مغولان به ایران
  2. سقوط بنی عباس، 80 سال پیش از به قدرت رسیدن سربداران
  3. حمله مغمولان به ایران در سال 616 هجری قمری
  4. به قدرت رسیدن سربدارن، 85 سال پس از لشکرکشی هولاکوخان به ایران

پاسخ : گزینه 4 صحیح می باشد.

پدر علی مشغول تعمیر خودروی خود است. علی پیش او رفته و برای جلب رضایت پدر در مورد اردوی تفریحی که قرار است از مدرسه بروند، صحبت می کند. پدر علی همزمان با کارف به حرف های او هم گوش می کند. علی و پدرش به ترتیب کدام اصول گفتگو را رعایت نکرده اند؟

 

1.دقت و توجه به سخنان – حفظ حریم شخصی                              2.انتخاب زمان مناسب گفتگو – دقت و توجه به سخنان

  1. حفظ حریم شخصی – انتخاب زمان مناسب گفتگو                        4. انتخاب زمان مناسب گفتگو – قطع نکردن حرف گوینده

 

پاسخ : گزینه 2 صحیح می باشد.

پاسخنامه تیزهوشان 1400-99

همانطور که می دانید آزمون تیزهوشان در دو مقطع دبیرستان متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می گردد. به همین دلیل سوالات هر یک از این دو مقطع متاوت می باشد. دریافت نمونه سوالات آزمون تیزهوشان کمک می نماید تا دانش آموزان بتوانند با نحوه طرح سوالات آشنا گردند و همچنین خود را بتوانند برای آزمون به راحتی آماده نمایند.

پاسخ سوالات آزمون تیزهوشان به دو صورت می باشد. یک نوع از پاسخنامه به صورت کلیدی می باشد و پاسخ هر سوال را به صورت عدد درست و صحیح درج نموده اند بدون هیچ گونه توضیح شفاهی. نوع دوم شامل پاسخنامه ای می باشد که به صورت تشریحی تمامی سوالات را توضیح داده و با استفاده از مطالعه و تحلیل این پاسخ ها  می توانند به راحتی اشتباهات خود را تصحیح نموده و یا اینکه به اشتباهات خود پی ببرند.

توصیه ما به دانش آموزان عزیزی که مایل هستند نام آنها در لیست اسامی پذیرفته شدگان آزمون تیزهوشان قرار بگیرد این است که حتما به بررسی دقیق تمامی سوالات بپردازند و با نحوه طرح هر سوال به خوبی آشنا شوند تا بعدها دچار مشکل نگردند. زیرا مطالعه دقیق پاسخنامه تیزهوشان 1400-99 کمک می نماید تا دانش اموزان عزیز با آزمون به خوبی آشنا شوند.

نحوه دریافت پاسخ تشریحی سوالات تیزهوشان هفتم

نحوه دریافت پاسخ تشریحی سوالات تیزهوشان هفتم برای تمامی داوطلبان به گونه ای است که بتوانند به راحتی و تنها با استفاده از یک تماس به مشاهده کلیه سوالات در تمامی دروس دست یابند. یکی از محاسن دست یابی به پاسخ سوالات آزمون تیزهوشان این است که داوطلبان در رابطه با نحوه مطالعه منابع آزمون تیزهوشان می توانند برنامه ریزی بهتری داشته باشند.

با توجه به ظرفیت مدارس تیزهوشان و محدودیت های ایجاد شده برای سال های اخیر ، و همچینن رقابت بسیار سنگین با توجه به افزایش آگاهی داوطلبان در رابطه با نحوه طرح این سوالات ، منابع پیشنهادی و همچنین تعداد سوالات و آمادگی در این آزمون ها و مهم تر از آن دسترسی به مشاورین ، قبولی در این آزمون بسار سخت تر از گذشته گردیده است. به همین دلیل برای قبولی شما نیازمند داشتن یک مشاور در کنار خود خواهید بود.

خلاصه مطلب : در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با پاسخ خوالات تیزهوشان آشنا کنیم وراهنمایی ای لازم را در ارتباط با نحوه دریافت سوالات تیزهوشان ارائه دهیم. متقاضیان عزیز جهت دریافت سوالات و پاسخ سوالات تیزهوشان 99 میتوانید با مشاورین ما در تماس باشید .

 منبع : پاسخ سوالات آزمون تیزهوشان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.